СВОБОДА ЦЕНЗУРИ. МИСТЕЦТВО/ПОЛІТИКА/ВЗАЄМОДІЯ
Дискусія та музична акція від “Krytyka Polityczna”
2 травня 2012, 19:00
За участі Стефана Амзелема, Василя Черепанина, Паоло До, Раймара Штанґе та Аґнєшки Тарасюк
Модератор Іґор Стокфішевський
Дискусія присвячена сучасним формам цензурування мистецтва, розгляду точок напруження між свободою висловлювання, загальноприйнятими цінностями, економічними факторами, політичними очікуваннями щодо культури, політкоректностю як практикою маскування соціальних проблем та реальною суспільною боротьбою.
Музична акція о 21:00:
Марчін Масецкі – фортепіано
Канделарія Саенс Вальєнте – вокал
Стефан Амзелем, #Occupy Geneva, Швейцарія
Василь Черепанин, Центр візуальної культури, Україна
Паоло До, ESC Atelier Autogestito, Італія
Раймар Штанґе, арт-критик, Німеччина
Іґор Стокфішевський, Krytyka Polityczna, Польща
Аґнєшка Тарасюк, Центр мистецьких резиденцій, Віґри, Польща
KW Institute for Contemporary Art, Auguststr. 69, Berlin
http://www.berlinbiennale.de/
http://vcrc.org.ua/
http://www.krytykapolityczna.pl/
«СВОЯ КІМНАТА»
фотографічний проект Євгенії Бєлорусець,
присвячений повсякденності українських квір-родин
3 травня 2012, 18:00
Виставка триває з 3 по 20 травня 2012 за адресою:
Центр візуальної культури (вул. Костянтинівська, 26, кінотеатр «Жовтень»)
Час роботи: вівторок-неділя, 12:00-21:00
У четвер, 3 травня 2012 р. о 18:00 у Центрі візуальної культури (вул. Костянтинівська, 26, кінотеатр «Жовтень») відбудеться відкриття виставки української фотохудожниці Євгенії Бєлорусець «Своя кімната». Під час відкриття відбудеться перформанс художниці Алевтини Кахідзе «До питання про статеві відмінності жителів планети Гетен».
В рамках виставкового проекту Центру візуальної культури «Образ у темряві: сучасна критична фотографія», що є частиною паралельної програми Першої Київської міжнародної бієнале сучасного мистецтва ARSENALE 2012.
Виставку присвячено повсякденному життю сучасних ЛГБТ та квір-сімей, що живуть в Україні, долаючи щоденні утиски та реальні загрози через свою сексуальну орієнтацію чи гендерну ідентичність.
Квір – це політична позиція, яка відстоює альтернативу до панівних бінарних опозицій (жіноче/чоловіче, гомосексуальне/гетеросексуальне, норма/відхилення), а також до маргіналізації, соціального виключення та дискримінації за ознакою гендеру чи сексуальності.
«Своя кімната» – серія документальних фотопортретів та свідчень героїнь та героїв, зібраних художницею протягом подорожі містами України. Через фрагментарні кадри побуту, буденних радощів та переживань, Євгенія Бєлорусець та герої/ні її проекту розповідають історії свого життя, дозволяючи на мить зазирнути за щільну завісу, що повсякчас відділяє їхнє особисте життя від публічного.
Мовчання, що оточує тему гомосексуальності, дисциплінує, дискримінує щоденну реальність квір-людей. Суспільний вирок мовчання розкроює суспільство на дві частини за ознакою того, якої статі люди об’єдналися в одну сім’ю. Припис мовчання створює дві групи: тих, кому можна говорити про своє особисте життя, і тих, кому заборонено його озвучувати. Отже, одним людям приписується більше цінності і значення просто через ідею «нормальності», нормативності.
Мистецька та політична інтенція художниці полягає у тому, щоби шляхом нейтральної зйомки та діалогів із задіяними особами зробити невидиме видимим, оприлюднити приховане, тим самим долаючи відчуження та розмикаючи кордони замкненого простору, в якому учасники та учасниці цього проекту опинилися не з власної волі.
Герої/ні проекту «Своя кімната», попри ризик суспільного осуду, зголосилися розповісти про свою повсякденність, про своє життя без жодних прикрас. Тексти, записані художницею з їхніх слів, є невід’ємною частиною експозиції.
Важливим елементом художнього висловлення Євгенії Бєлорусець є намір деконструювати негативний образ трансгендерності та гомосексуальності, що будується на стереотипних уявленнях та небажанні дізнатися більше про життя квір-людей. На жаль, сьогодні рівень ксено-, гомо- та трансфобії в українському суспільстві є настільки високим, що для гомосексуальних та транссексуальних людей можливості самовизначення є дуже обмеженими.
Таке соціальне виключення може й мусить бути припиненим, і ми всі несемо за це рівну відповідальність.
На виставці буде представлено документацію акції протесту «Закривай та архівуй!» проти цензурування роботи Центру візуальної культури та виселення його зі Староакадемічного корпусу Києво-Могилянській академії, а також об’єкт, виконаний архітектором Олександром Бурлакою з нагоди цієї акції.
Кураторка: Наталія Чермалих
Архітектор: Олександр Бурлака
Організатори і партнери: Центр візуальної культури, ГО «Інсайт», журнал «Простори», Фонд ім. Гайнріха Бьолля
www.belorusets.com
http://vcrc.org.ua
Медіа про проект «Своя кімната»:
http://www.openspace.ru/art/events/details/35840/
http://www.openspace.ru/news/details/35279/
http://www.artukraine.com.ua/articles/867.html?fb_ref=.T2m6YoGzILc.like&fb_source=profile_oneline
http://zn.ua/CULTURE/tsvk_na_minnom_pole_mogilyanki-99684.html
За додатковою інформацією звертатися:
0975948013 Євгенія Бєлорусець
0672327475 Наталія Чермалих
ЗАБУТИ СТРАХ
Відкриття Центру візуальної культури в кінотеатрі «Жовтень»
Акція солідарності 7-ї Берлінської бієнале
26 квітня 2012, 18:00
Центр візуальної культури (вул. Костянтинівська, 26, кінотеатр «Жовтень»)
У четвер, 26 квітня 2012 року о 18:00 відбудеться відкриття Центру візуальної культури в київському кінотеатрі «Жовтень». Тепер простором поєднання мистецтва, знання та політики буде один із найстаріших кінотеатрів Києва, назва та історія якого втілюють саму ідею візуальної культури як просвітництва та емансипації. Презентація ЦВК проходитиме у форматі акції солідарності 7-ї Берлінської бієнале, що відкриється того ж дня в художньому центрі KunstWerke (Берлін).
«Забути страх» – це гасло 7-ї Берлінської бієнале під кураторством польського митця, художнього редактора часопису «Політична критика» Артура Жмієвського. «Забути страх» – це також назва дискусії про завдання політично заангажованих інтелектуалів та художників, в якій візьмуть участь активісти та колеги ЦВК під час нового відкриття Центру. В рамках акції відбудеться також перегляд фільмів зі спеціального проекту 7-ї Берлінської бієнале Breaking the News.
Учасники акції: Євгенія Бєлорусець, Андрій Бондар, Ольга Брюховецька, Денис Горбач, Дмитро Горбачов, Людмила Горделадзе, Павло Гудімов, Ольга Жук, Нікіта Кадан, Євген Карась, Сергій Кутній, Олександр Івашина, Аліса Ложкіна, Роксолана Машкова, Андрій Мокроусов, Надія Парфан, Олександр Ройтбурд, Анастасія Рябчук, Михайло Собуцький, Олександр Соловйов, Володимир Чемерис, Василь Черепанин.
Центр візуальної культури був заснований 2008 року в Києво-Могилянській академії з метою створення міждисциплінарного середовища для аналізу пострадянського становища України на перетині мистецтва, знання та політики. З того часу ЦВК провів понад 120 наукових та дискусійних заходів за участі українських та міжнародних науковців, а також близько 20 художніх виставок. У березні 2012 року внаслідок ідеологічної цензури адміністрація НаУКМА вигнала Центр візуальної культури з університету. ЦВК продовжуватиме існувати поза межами Академії до повного відновлення академічної свободи в НаУКМА.
Кураторський колектив 7-ї Берлінської бієнале: «Головне питання 7-ї Берлінської бієнале зосереджено на ґрунтовних результатах, продукованих мистецтвом. Художня уява не завжди готова створювати такі ефекти. Як і в політиці, в мистецтві краще працювати колективно, ніж поодинці. Тому ми вирішили звернутися до художніх інституцій, що займаються подібними питаннями, з проханням розвинути власні дослідження та представити їх у контексті Берлінської бієнале. Ми називаємо ці дії та їхні результати «акціями солідарності». Замість конкуренції, ми зосереджуємось на співпраці в межах спільного горизонту. В художньому світі бракує солідарності, й ми робимо крок, щоб змінити це.»
Breaking the News – це спеціальний проект 7-ї Берлінської бієнале, спрямований на поєднання засобів мистецтва та журналістики. Художники та активісти з різних країн світу створять спільну медіа-платформу для продукування та поширення фільмів про поточні соціальні протистояння в їхніх країнах. Під час відкриття Центру візуальної культури буде показано фільми медіа-колективів Mosireen (Єгипет) та Filmpiraten (Німеччина), а також Зафейріса Гайтідіса (Греція), Лукаша Конопи (Велика Британія), Томаса Рафи (Словаччина – США), Олексія Радинського (Україна), Девіда Ріба (Палестина) та Девіда Рича (Німеччина). «Робити фільми політично вже не досить. Час робити політичні фільми.»
ПЕРША КИЇВСЬКА МІЖНАРОДНА БІЄНАЛЕ СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА ARSENALE 2012
ДИСКУСІЙНА ПЛАТФОРМА “МИСТЕЦТВО ПІСЛЯ КІНЦЯ СВІТУ”
6-8 квітня 2012 року
МІСЦЕ: Мистецький Арсенал, вул. Лаврська, 12
6 квітня в Мистецькому Арсеналі розпочнеться міжнародна конференція “Мистецтво після кінця світу” в рамках однойменної Дискусійної платформи. Загальна ідея платформи базується на питанні: “Мистецтво давно призвичаїлося до ідеї про свій кінець, але що робити мистецтву, коли настає кінець світу?”. Про ці та інші питання сперечатимуться мистецтвознавці, художні критики, теоретики мистецтва, соціологи та активісти з усього світу.
Учасники: Зиґмунт Бауман, Борис Буден, Ілья Будрайтскіс, Артем Маґун, Ґеральд Рауніґ, Славомір Сєраковський, Оксана Тімофєєва, Марія Хлавайова, Себастьян Чіхоцький, Василь Черепанин, Алєксандра Ясінська-Каня.
Програма заходів:
6 квітня, п’ятниця
18.00 – вступне слово
18.30 – лекція Зиґмунта Баумана “Життя у міжвладді”
20.00 – дискусія за участі Зиґмунта Баумана, Славоміра Сєраковського, Василя Черепанина
7 квітня, субота
Сесія 1
11.00 – Борис Буден. Мистецтво після кінця суспільства
12.00 – Себастьян Чіхоцький. Дематеріалізація / аннігіляція мистецтва у 1960-ті
13.00 – Марія Хлавайова. Позбутися сучасного мистецтва: деякі проміжні ремарки з “колишнього Заходу”
14.00 – підсумування сесії
Сесія 2
17.00 – панельна дискусія “Кінець світу в сучасних соціологічних дебатах”. Учасники – Зиґмунт Бауман, Борис Буден, Александра Каня, Славомір Сєраковський
8 квітня, неділя
Сесія 3
11.00 – Ґеральд Рауніґ. Мистецтво існування та молекулярна революція
12.00 – Оксана Тімофєєва. Художній звір
13.00 – підсумування сесії
Сесія 4
15.00 – Ілья Будрайтскіс. Коли починається історія революції?
16.00 – Артем Магун. Сенс перебудови та її сучасне значення
17.00 – підсумування сесії
Сесія 5
18.00 – Василь Черепанин. Мистецтво, знання та політика після кінця світу
19.00 – підсумкова дискусія “Після художньої свободи”. Учасники – Ілья Будрайтскіс, Леся Кульчинська, Олексій Радинський, Ґеральд Рауніґ, Оксана Тімофєєва
Дискусія “Київські площі: куди зникає публічний простір?”
Наукова конференція “Теорія та історія культури”
Закриття виставки Євгенії Бєлорусець “Гоголівська 32”
Презентацї дослідницьких проектів “Знання. Мистецтво. Політика”
Дискусія “Медіа-активізм у сфері громадського здоров’я” та презентація посібника
Захід “Протидія насильству над траснґендерними людьми” було зірвано неофашистами