Прем’єра фільму Анки Сасналь та Вільгельма Сасналя «Вид здалеку прекрасний» (Польща)

Центр візуальної культури, кінотеатр «Жовтень», Центр сучасного мистецтва «Замок Уяздовський», Мистецький Арсенал, Бюро культури Варшави та Польський інститут у Києві  запрошують на премєру фільму Анки Сасналь та Вільгельма Сасналя «Вид здалеку прекрасний» (Польща), що відбудеться 16 червня 2012, в суботу о 18:00 в кінотеатрі «Жовтень» (вул. Костянтинівська, 26)

Вхід вільний

Дія драми «Вид здалеку прекрасний», що розповідає любовну історію дівчини й збирача металолому, відбувається у відлюдному польському селі. Сутужне життя пари й інших мешканців проходить в атмосфері всюдисущої таємниці. Одного дня збирач металолому зникає, і це спричинює ряд неочікуваних подій. Серед прегарних краєвидів, під палючим сонцем спливає людське зло.

Сеанси – щочетверга з 21 червня у вечірній час в кінотеатрі «Жовтень».

Показ фільму відбувається в рамках польсько-українського спеціального проекту «Подвійна гра» Першої Київської міжнародної бієнале сучасного мистецтва «ARSENALE 2012».

http://www.itlooksprettyfromadistance.com/

http://vcrc.org.ua/

http://www.zhovten-kino.kiev.ua/

http://csw.art.pl/

http://arsenale2012.com/home/

http://www.polinst.kiev.ua/


Перфоманс Кеті Чухров “Афган-Кузьмінкі”. Людська ораторія

12 червня 2012, у вівторок, о 18:00 в Малій галереї Мистецького Арсеналу (вул. Лаврська, 10) в рамках спеціального проекту „Подвійна гра” Першої Київської бієнале сучасного мистецтва “ARSENALE 2012”  розпочнеться серія культурно-освітніх заходів Центру візуальної культуриСвобода вираження, вираження свободи”.

Першою подією в програмі стане виступ російської філософині та поетеси Кеті Чухров, яка представить свій  перформанс „Афган-Кузьмінкі”. Людська ораторія. Після перформансу відбудеться дискусія з авторкою за участі дослідниці гендерної теорії Ольги Плахотнік.

«Афган-Кузьмінкі», що топонімічно є речовим ринком в Москві, – це поетична ораторія про наявну гендерну, сексуальну та економічну політику. Соціально-політична поема, яка мелодекламаційно виконується  авторкою у власному музичному супроводі, порушує актуальні проблеми патріархально-капіталістичних відносин в сучасній Росії. Ці відносини визначаються гендерною нерівністю, фіксацією статевої приналежності та її ключовою роллю в панівних ринкових умовах, а також продажем і товарною вартістю жіночого тіла. Сцени життя торговців на ринку дискурсивно унаочнують в поемі моделі експлуатації та патріархального насильства, з якими сьогодні стикається значна частина пострадянського населення.

Перформанс Кеті Чухров концептуально продовжує феміністичну програму художнього об’єднання „Жіночий цех”, конференції „Фемінізм: точка зборки” та презентації третього числа „Політичної критики” під назвою „Секс і політика”.

В музичному супроводі  авторки використана  класична музика Г. Ф. Генделя, Ж-Ф. Рамо, Дж. Дауленда.
Кеті Чухровфілософиня, поетеса, викладає  на кафедрі  загальної історії мистецтва РДГУ (Москва, Росія), входить до редакційної ради «Художественного журнала». Авторка книг і збірок поезій:  «Быть и исполнять. Проект театра в философской критике искусства»,  «Война количеств», «Просто люди».

Ольга Плахотнікфахівчиня із феміністичної філософії та гендерних студій, Харківський національний університет ім.В.Н.Каразіна.

Модерує дискусію Єлизавета Бабенко – культурологиня, активістка Центру візуальної культури та Феміністиної Офензиви.

Читати про проект: http://www.artukraine.com.ua/articles/870.html

Партнери: Перша Київська бієнале сучасного мистецтва “ARSENALE 2012”, Фонд ім. Гайнріха Бьолля.

Детальна інформація на сайтах: http://vcrc.org.ua/, http://arsenale2012.com/program/special/, http://ofenzyva.wordpress.com

Контакт: Єлизавета Бабенко +38 093 021 17 53,   liza.babenko@gmail.com


ДИСКУСІЯ «УКРАЇНСЬКЕ ТІЛО – МИСТЕЦТВО І ПОЛІТИКА»

В рамках фестивалю «Ніч Культури в Любліні»

2 червня 2012, субота, 18:00

Проект показує і роз’яснює становище творців і людей культури в Україні. Захід включає представлення документації виставки «Українське тіло» (2012), організованої Науково-дослідним центром візуальної культури при Києво-Могилянській академії. Виставка була визнана непристойною і провокаційною та рішенням ректора закрита. Цей випадок стане тлом для дискусії за участі спостерігачів і знавців українських ЗМІ, а також представників творчих середовищ на тему свободи мистецької творчості й цензури в Україні:

Оксана Брюховецька – художниця, кураторка виставки «Українське тіло»,

Леся Кульчинська – Інститут мистецтвознавства НАНУ, кураторка виставки «Українське тіло»,

Василь Черепанин – керівник Центру візуальної культури, редактор українського видання часопису «Політична критика»,

Павел Пєньонжек – публіцист, перекладач, редактор українського та російського сервісу «Політичної критики».

Модеруватиме Рафал Чекай – філософ, викладач кафедри естетики Університету Марії Кюрі-Склодовської, клуб «Критики Політичної» в Любліні.

Осередок «Брама Ґродська – Театр NN»

вул. Ґродська, 21, Люблін

http://nockultury.pl/


КСЕНОФОБІЯ ЗГОРИ І ХИТКА ДЕМОКРАТІЯ

Міні-курс Еріка Фасена, професора Вищої школи з суспільних наук (Париж)

1-2 червня 2012, п’ятниця-субота, 18:00

Коли ксенофобія Держави набуває поширення у Франції та інших країнах Європи, чи варто аналізувати її як віддзеркалення ксенофобії народу, чи як продукт політики? Іншими словами, чи популізм виражає невдоволення робітничих класів, чи навпаки – відволікає від їхніх проблем, надаючи їм расистського виміру? Ерік Фасен дослідить стан демократії у період, коли сексуальну демократію критикують у Франції і великою мірою в ЄС в контексті захисту від імміграції.


ПОРАЗКА СОЛІДАРНОСТІ: ГНІВ І ПОЛІТИКА У ПОСТКОМУНІСТИЧНІЙ ЄВРОПІ

Лекція Девіда Оста, професора коледжів Гобарта і Вільяма Сміта (Нью-Йорк)

31 травня 2012, четвер, 19:00

Польська профспілка «Солідарність» відіграла ключову роль у переході від планової до ринкової економіки у Східній Європі. Однак, хоча робітники брали активну участь у протестах «Солідарності» наприкінці 1980-х, уже на початку 90-х стало зрозуміло, що вони не виграли від процесів економічної трансформації Польщі, а навпаки – опинилися в програші. Робітники залишилися сам на сам зі своїми проблемами у ситуації зростаючих економічних і політичних нерівностей, відчуваючи гнів та обурення. Врешті-решт, вони відкинули вимоги своїх ліберальних лідерів, відкривши шлях для правих націоналістичних сил. Опираючись на польові дослідження у польських робітничих містечках та інтерв’ю з робітниками, профспілковцями і політиками, Девід Ост показує, яким чином голоси гніву й обурення впливають на політику.


ЄВРОПА: МІЖ ДОКУМЕНТОМ ТА ФІКЦІЄЮ

Європа після Другої світової війни у фотографіях Еріха Лессінґа РОЗШИРЕНА

З 26 травня до 23 червня

Відкриття виставки: субота, 26 травня, 2012, 19:00

Центр візуальної культури
вул. Костянтинівська, 26, кінотеатр “Жовтень”

В основу проекту лягли фотографії Еріха Лессінґа – одного з найбільш знаних фотографів Австрії, члена престижної фотоагенції Magnum Photos, який документував світові події та інтерпретував ситуації, народи, особистості та важливі проблеми. Фотограф досліджує та документує культуру Центральної та Східної Європи, сприяючи таким чином поширенню знання про цей регіон та його розумінню. Кураторів Маріну Ґржиніч та Вальтера Зайдля було запрошено для підбору митців з відповідних країн, котрі представили би певну реакцію на роботи Лессінґа та створили паралельні історії, спрямовані на концептуальну рефлексію соціальних, політичних, історичних змін у регіоні через медіум фотографії.

УЧАСНИКИ
Еріх Лессінґ (Австрія)
Анна Артакер (Австрія)
Елжбєта Яблонська (Польща)
Шейла Камеріч (Боснія і Герцеговина)
Мартін Коллар (Словаччина)
Борис Місірков та Георгій Богданов (Болгарія)
Таня Остоїч (Сербія)
Ерзен Скололі (Косово)
Ілья Шошкіч (Чорногорія)
Мона Ватаману та Флорін Тюдор (Румунія)
Манфред Вільман (Австрія)

Куратори: Маріна Ґржиніч та Вальтер Зайдль

Проект Фундації Ерсте (Відень), за підтримки Міністерства європейських та міжнародних справ Австрії та Австрійського культурного форуму в Києві

Вступні промови Василя Черепанина, Якуба Форст-Баталья та Робіна Ґозейогана

Виставка працюватиме з 26 травня до 23 червня 2012 року

Буде також презентовано докладний каталог виставки з есеями Розалінди Борчіле, Крістіана Нае, Маріни Ґржиніч та Вальтера Зайдля.

Виставка проходить у рамках проекту Центру візуальної культури “Образ у темряві: сучасна критична фотографія” паралельної виставкової програми Першої київської бієнале сучасного мистецтва “АРСЕНАЛЕ 2012”.


Мазепа, Петро і Україна – любовний трикутник

(«Молитва за гетьмана Мазепу» Юрія Іллєнка)

Лекція Сандера Брувера, професора університету Ґронінґена (Нідерланди)

25 травня 2012, п’ятниця, 11:00

Постать Мазепи є однією із найбільш суперечливих у змаганні за спільну історію між Росією, для якої він зрадник, та Україною, для якої він є національним героєм незалежності. Однак фільм Юрія Іллєнка презентує не стільки одну чи другу інтерпретацію, а зображає Мазепу як суб’єкта і матеріал для нескінченних інтерпретацій, які постійно цитують і віддзеркалюють одна одну.

Лекція організована в рамках проекту PATTERNS Lectures, що здійснються за підтримки WUS Austria та ERSTE Stiftung на кафедрі культурології Національного університету «Києво-Могилянська академія».

Лекція відбуватиметься російською мовою.

Кінотеатр «Жовтень», вул. Костянтинівська, 26, зал «Аншлаг», 2-й поверх


ПЕРФОРМАНС ГРУПИ Р.Е.П. “МЕДІАТОРИ”

В РАМКАХ ОСНОВНОГО ПРОЕКТУ ПЕРШОЇ КИЇВСЬКОЇ БІЄНАЛЕ СУЧАСНОГО МИСТЕЦТВА ARSENALE 2012

Середа, 23 травня, 17:30, перед муром Києво-Печерської Лаври (навпроти входу в Мистецький Арсенал, вул. Івана Мазепи)

Четвер, 24 травня, 13:00, перед входом до Староакадемічного корпусу Києво-Могилянської академії (вул. Сковороди, 2, з боку Контрактової площі)

Перформанс є продовженням серійного проекту “Медіатори”, який група Р.Е.П. розпочала у 2006 році у Києві перформансом “Лірник”. На площі народний музикант та оповідач, акомпануючи собі на колісній лірі, переповідав у власній манері відомі акції та перформанси. Згодом художники залучали до своїх вуличних перформансів народних музикантів та співців у Гюмрі (Вірменія), Алмати (Казахстан), Пловдіві (Болгарія), Шваці (Австрія) та Бялостоку (Польща).

У перших роботах серії народні виконавці інтерпретували, оспівували та популяризували окремі художні твори, тексти подальших перформансів були присвячені конкретним проблематикам сучасного художнього процесу. Нинішня київська робота оприлюднює хроніку цензурних заборон, судових процесів та актів насильства, спрямованих проти сучасного мистецтва. Саме ця тематика обумовлює вибір локацій – Києво-Печерської Лаври та Києво-Могилянської академії.

У текст співців увійдуть як випадки з досвіду міжнародного мистецтва останніх десятиліть, так і нещодавні події, пов’язані з цензурою та переслідуванням художників, зокрема і в Україні.

Прес-служба ARSENALE 2012:
arsenale2012@artarsenal.in.ua
Тел.: +380 44 288 52 26
arsenale2012.com


ТЕРОРИЗМ І СПРАВЕДЛИВА ВІЙНА

Лекція Майкла Волцера

21 травня 2012, понеділок, 18:00

Майкл Волцер – політичний філософ, професор Принстонського університету, редактор провідного американського журналу з філософії політики та культури Dissent, серед постійних авторів та авторок якого – Ганна Арендт, Сейла Бенхабіб, Ісаак Дойчер, Ґюнтер Ґрасс, Ричард Рорті та інші.

Після лекції – дискусія за участі Майкла Волцера та Славоміра Сєраковського, головного редактора часопису «Політична критика» (Krytyka Polityczna).

«Політична критика» (Krytyka Polityczna) – інтелектуальне середовище, яке виникло на початку 2000-х з метою боротьби із соціальним, економічним та культурним виключенням у Східній Європі. Наразі часопис «Політична критика» видається у польській, українській та російській версіях.


Травневий Конгрес у Києві

творчі робітники / робітниці, ліві та феміністичні сили проти цензури та дискримінації

20-22 травня 2012

У неділю, 20 травня 2012 о 12:00 в Центрі візуальної культури (вул. Костянтинівська, 26, кінотеатр «Жовтень») відбудеться відкриття першого в Україні Травневого конгресу творчих робітників/робітниць, лівих та феміністичних сил. Організаційний проект об’єднаного Травневого конгресу в Києві спрямований на протистояння будь-яким проявам художньої та політичної цензури, а також гендерної та сексуальної дискримінації.

Травневий конгрес творчих робітників – це асамблея художників, теоретиків, кураторів, редакторів, активістів та всіх, хто займається альтернативною діяльністю у сфері культури та гуманітарної освіти. Окрім цензури та політичних репресій, спрямованих на Центр візуальної культури у Києві та учасниць групи Pussy Riot в Москві, ми будемо говорити про сексуальну політику і насильство в нашому суспільстві.

Організатори: Травневий конгрес творчих робітників (Москва), Центр візуальної культури (Київ)

Програма

20 травня, неділя

Центр візуальної культури (вул. Костянтинівська, 26, кінотеатр «Жовтень»)

12:00. Марафон кураторів, учасників та учасниць: завдання Травневого конгресу.

Ніколай Олєйніков (художник, група «Что делать?», Травневий конгрес, Група навчального фільму). Травневий конгрес: фантастичні завдання, космічні втрати, величезні надії.

Арсєній Жиляєв (художник, куратор, РСД, Союз творчих робітників). Союз творчих робітників: досвід самоорганізації. Виробництво мистецтва, знання і політики в проекті «Педагогічна поема».

Павєл Арсєньєв (поет, Лабораторія поетичного акціонізму, Вуличний університет, «Трансліт»). Альманах «Трансліт».

Олег Журавльов (соціолог, Група дослідження політизації). Завдання групи дослідження політизації.

Ізабель Магкоєва (РСД). Нові форми протестного руху в Росії. Від #OccupyMoscow до #ОкупайАбай.

Микола Рідний (художник, арт-група SOSka). Самоорганізація та побудова
неієрархічної системи комунікації на прикладі харківських квартирних виставок.

Нікіта Кадан (художник, група РЕП, об’єднання «Худрада»). «Худрада»: школа міждисциплінарної взаємодії.

Захар Попович (Ліва опозиція, інтернет-видання «ГаслоІнфо»). Копірайт як механізм здійснення цензури в інтернеті.

Дмітрій Вілєнський (художник, група «Что делать?»). Майбутнє Травневого конгресу.

Дискусія: Яка культурна політика потрібна лівим? Бієнале (Арсенале 2012) vs самоорганізована асамблея (Травневий конгрес).

15:00. Феміністичний блок.

Єлизавета Бабенко (культуролог, Центр візуальної культури, Феміністична Офензива, Ліва феміністична ініціатива). Особисте – це політичне. Вступ до феміністичних стратегій спротиву.

Олена Ткаліч (незалежна профспілка «Захист праці»). Трудові права жінок.

Ніна Потарська (журналістка, Ліва опозиція, Ліва феміністична ініціатива). Репродуктивні права жінок.

Галина Ярманова (дослідниця гендерної теорії, Феміністична Офензива, Ліва феміністична ініціатива). Феміністичні стратегії сепаратизму: навіщо і від кого.

Дарина Рачок («Пряма дія», Ліва Феміністична Ініціатива) Сексизм у лівому середовищі. Спроба аналізу.

Денис Горбач (Автономна спілка трудящих, Ліва феміністична ініціатива). Інтерпретація «жіночого питання» в контексті лівого руху: «експлуатація» замість «феміциду».

Сергій Кутній (Автономна спілка трудящих, Ліва феміністична ініціатива). Емансипація жінок і політичний пролетаріат.

18:00. Відео-блок і дискусія з авторами: Група навчального фільму, група «Что делать?», Маша Годованна, Лабораторія активістського відео.

20:00. Sound: You-Tube-дайвінг та I-Pode-баттл учасників Конгресу.

21 травня, понеділок

9:30. Майдан Незалежності

Участь у всеукраїнській профсоюзній акції проти реформ Трудового кодексу.

Центр візуальної культури (вул. Костянтинівська, 26, кінотеатр «Жовтень»)

15:00. Книжкова художньо-публіцистична ярмарка. Обговорення з редакторами журналів і книг: «Політична критика» (Україна), «Спільне», «Простори», «Політична критика» (Росія), альманах «Трансліт», газета «Что делать?», «Художній журнал», Вільне марксистське видавництво.

18:00. Виступ Майкла Волцера (професор Інституту перспективних досліджень у Прінстоні, головний редактор політичного журналу “Dissent”, США). Тероризм та справедлива війна.

Арт-простір LabCombinat (вул. Нижньоюрківська, 31а)

20:00. Концерт груп «ТехноПоезія» та «Аркадій Коц».

22:00. Ніч поезії: Павєл Арсєньєв, Роман Ос(ь)мінкін, Кірід Мєдвєдєв, Едріен Мітчел, Бертольд Брехт, Абай Кунанбаєв та ін.

22 травня, середа

13:00. Пам’ятник Г. Сковороді, Контрактова площа

Антицензурний мітинг на захист прав і свобод творчих робітників та робітниць (Pussy Riot, Центру візуальної культури та ін.). Міська виставка антицензурного плакату і стікер-кампанія.

Учасники та учасниці виставки: Іван Бражкiн, Олександр Бурлака, Олександра Галкіна, Антон Литвин, Вікторія Ломаско, Олег Мавроматі, Давід Тер-Оганьян, Ніколай Олєйніков, Роман Ос(ь)мінкін, Наталя (Глюкля) Пєршина, Хаїм Сокол, Нікіта Кадан, Світлана Шуваєва та ін.

Музичний супровід – група «Аркадій Коц».

Учасники: Центр візуальної культури, Феміністична Офензива, Ліва феміністична ініціатива, журнал «Політична критика» (Україна), журнал соціальної критики «Спільне», літературний журнал «Простори», інтернет-портал «Ліва», Ліва опозиція, Автономна спілка трудящих, студентська профспілка «Пряма дія», художнє об’єднання «Худрада», арт-група SOSka, група «Что делать?», Союз творчих робітників, Російський соціалістичний рух (РСД), альманах «Трансліт», Вільне марксистське видавництво, група «ТехноПоезія», група «Аркадій Коц».

Куратори: Єлизавета Бабенко, Ніколай Олєйніков

Час роботи Травневого конгресу: 20-22 травня 2012, 12:00 – 21:00

Контакти:
Єлизавета Бабенко +38 093 021 17 53, liza.babenko@gmail.com
Ніколай Олєйніков nikolay.oleynikov@gmail.com

Детальна інформація та програма заходів на сайтах:
http://may-congress.ru
http://vcrc.org.ua/