Лекція Дмитра Ніколаєнко «Робота з музичними архівами»
Слідом за відродженням вінілу як музичного формату, що сталося в останньому десятилітті, з’явилося таке явище як архівний лейбл. Звукові доріжки з позначкою «вперше на вінілі» чи «ніколи не чуті раніше», рідкісна бібліотечна музика, твори невідомих музичних аматорів і так званих «спальних продюсерів» – все це сьогодні знаходить нове дихання у музичному світі.
На початку 10-х років група ентузіастів запитала себе: чому в Україні не існує лейбла, який займається місцевою музичною археологією? У відповідь на це, після шести років підготовки, у 2018 році був заснований архівний музичний лейбл «Шукай», місія якого полягає в актуалізації музичних творів, написаними композитор(к)ами в період з 1960 по 1991 роки, у тому числі для кіно та телебачення, але які були забуті чи про які навіть ніхто ніколи не чув. Лектор має на меті підняти завісу над процесом роботи з архівами, не в останню чергу шляхом артикуляції проблем, що перешкоджають його реалізації. Також пропонується розглянути питання, чому збереження музичної спадщини радянської України є важливим.
Захід відбуватиметься 5 грудня о 12:00 у прямому ефірі, відеотрансляція буде доступна на сторінці у Facebook Центру візуальної культури.
Дмитро Ніколаєнко – український музикант, проживає в Таллінні, Естонія. Працює переважно із застарілим музичним обладнанням, за допомогою якого створює стрічки та касетні петлі як основу для своїх звукових колажів. Дмитро також є співзасновником лейблів звукозапису «Muscut» та «Шукай», у фокусі яких знаходиться псевдо та практична аудіоархеологія.
Лекція відбудеться в рамках другої частини резиденції електронної музики «Nachtkultur/Нічна культура» та реалізується в програмі підтримки «MEET UP! Німецько-українські зустрічі молоді» фонду «Пам‘ять, відповідальність та майбутнє» (EVZ). Ця публікація не представляє думку Фонду EVZ. Автор несе відповідальність за зміст.
Організатори – Центр візуальної культури (Київ, Україна) та Cashmere Radio (Берлін, Німеччина).