Презентація антології «Образ, тіло, порядок» за участі Марії Маєрчик

Homop_ad_Circulum-_dal_Cesariano

Середа, 18 березня 2015, 19:00
Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44, 2-ий поверх)

Центр візуальної культури та «Політична критика» запрошують на презентацію антології гендерних досліджень «Образ, тіло, порядок», що відбудеться у середу, 18 березня, о 19.00.

Чому ми говоримо про гендер? Власне, чому ми все ще говоримо про нього? Чому й досі в публічному просторі ми стикаємося з латентним чи експліцитним несприйняттям цього поняття і гендерної тематики в цілому?

Антологія «Образ, тіло, порядок», яка вийшла у незалежному видавництві «Медуза», задумувалася як спроба відповіді на ці запитання та, водночас, як свідчення їхньої парадоксальності. З одного боку, вже десятиліття існують серйозні гендерні дослідження, чий вплив на сучасну гуманітарію важко переоцінити. З іншого – у публічній дискусії про суспільство, науку й мистецтво поняття гендеру досі нерідко викликає недовіру.

«Образ, тіло, порядок» – це антологія наукових статей і текстів із гендерної проблематики у різних сферах знання: економіка, медицина, архітектура, право, література, фотографія тощо. Головна мета публікації – представити українським читачкам і читачам нові, дотепер не перекладені дослідження, зокрема, німецькомовного простору гендерних студій, який до сьогодні лишається недостатньо репрезентованим в українському науковому контексті. Тематичний спектр матеріалів цієї антології якнайширший – від феміністичної юстиції, до інтерсексуальності, харчових розладів та гендерного виміру архітектури.

Антологію презентуватимуть упорядниці Катерина Міщенко та Олеся Бондаренко, авторка перекладів Леся Кульчинська та дослідниця Марія Маєрчик.

Олеся Бондаренко – літературознавиця та перекладачка, досліджує сучасну поезію США в Київському національному лінгвістичному університеті.

Марія Маєрчик – кандидатка історичних наук, етнологиня, спеціалістка з культурної антропології, дослідниця історії культури і гендерної та квір-проблематики, наукова працівниця Інституту народознавства НАН України. Авторка книжки «Тіло та ритуал. Структурно-семантичний аналіз українських обрядів родинного циклу».

Катерина Міщенко – перекладачка, есеїстка, співзасновниця видавництва «Медуза».

Леся Кульчинська – культуролог.

Вхід вільний

Презентація відбудеться в рамках феміністичної програми Центру візуальної культури, що триватиме з 3 до 19 березня

Організаційний партнер:
Medusa_Logo

За підтримки ERSTE Stiftung, Charles Stewart Mott Foundation та Heinrich-Böll-Stiftung Ukraine
350px-ERSTE_Stiftung_Logo Mott-Logo-PMS-315-and-black BL3_RM_KIru_4C

Інформаційний партнер:
04edb8ec-4d0b-4a6a-a76a-a926435b6319

Центр візуальної культури (ЦВК) був створений у 2008 році як майданчик для співпраці між академічними, художніми та активістськими спільнотами. ЦВК є незалежною громадською організацією, що займається видавничою і виставковою діяльністю, науковими дослідженнями, проведенням публічних лекцій, дискусій і конференцій. У 2015 році Центр візуальної культури отримав нагороду Європейської культурної фундації ім. принцеси Марґріт.

Контакти:

+38063 1481204 (Назарій Совсун)
www.facebook.com/vcrc.org.ua
vcrc@vcrc.org.ua


Катерина Диса. Жіноча сексуальність у 18 ст. в Україні: асиметричні відповіді судової практики

селяни

Субота, 14 березня 2015, 17:00
Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44, 2-ий поверх)

Центр візуальної культури та «Політична критика» запрошують на лекцію Катерини Диси, що відбудеться у суботу, 14 березня о 17:00.

Вороже ставлення до проявів сексуальності, особливо поза межами шлюбу, особливо жіночої, сформувалось у перші століття поширення християнства. Це ставлення згодом було підхоплене світськими судами, які криміналізували деякі види позашлюбних інтимних стосунків. В матеріалах українських судів – як світських, так і духовних – є немало справ про сексуальні «девіації», серед яких не на останньому місці знаходилась шлюбна зрада. В своїй лекції Катерина Диса розгляне специфіку таких справ: за яких обставин стосунки, які за визначенням мали б бути секретними, ставали явними, хто з учасників стосунків найчастіше ставав головним звинуваченим і чому покарання було непропорційним до самого «злочину».

Катерина Диса – кандидат історичних наук, викладачка Національного університету «Києво-Могилянська академія», співробітниця Центру польських та європейських студій, займається дослідженнями з історичної антропології (історії відьомства, історії родини, історії дитинства), історії медицини, історії ідей та уявлень. Авторка книг «Історія повсякденного життя в ранньомодерній Європі», «Історія з відьмами. Суди про чари в українських воєводствах Речі Посполитої XVII–XVIII» та ін.

Вхід вільний

Лекція відбудеться в рамках феміністичної програми Центру візуальної культури, що триватиме з 3 до 19 березня

За підтримки ERSTE Stiftung, Charles Stewart Mott Foundation та Heinrich-Böll-Stiftung Ukraine
350px-ERSTE_Stiftung_Logo Mott-Logo-PMS-315-and-black BL3_RM_KIru_4C

Інформаційний партнер:
04edb8ec-4d0b-4a6a-a76a-a926435b6319

Центр візуальної культури (ЦВК) був створений у 2008 році як майданчик для співпраці між академічними, художніми та активістськими спільнотами. ЦВК є незалежною громадською організацією, що займається видавничою і виставковою діяльністю, науковими дослідженнями, проведенням публічних лекцій, дискусій і конференцій. У 2015 році Центр візуальної культури отримав нагороду Європейської культурної фундації ім. принцеси Марґріт.

Контакти:

+38063 1481204 (Назарій Совсун)
www.facebook.com/vcrc.org.ua
vcrc@vcrc.org.ua


Жінки, партії, квоти: як досягти гендерної рівності у політиці?

quota

Четвер, 12 березня 2015, 19:00
Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44, 2-ий поверх)

Центр візуальної культури та «Політична критика» запрошують на дискусію «Жінки, партії, квоти: як досягти гендерної рівності у політиці?», що відбудеться у четвер, 12 березня, о 19:00.

У 2015 році в усіх органах влади України повинно було бути не менше 30% жінок. Принаймні, такі зобов’язання Україна взяла перед ООН. Проте, наразі у нашому парламенті майже 90% складають чоловіки. Президент нашої країни та деякі політичні експерти обґрунтовують необхідність збільшення кількості жінок в політиці тим, що це допоможе «досягнути спокою, мудрості», «подолати корупцію». Схоже, що для реального забезпечення доступу жінок до політики та влади у можновладців не вистачає ні політичної волі, ні знання механізмів здійснення таких реформ, ані навіть розуміння ідеї рівності статей.

Дискусія має на меті прояснити цілі досягнення рівності між жінками та чоловіками у владі, обговорити механізм «позитивної дискримінації», встановлення квот на владних посадах та зміни виборчого законодавства, висвітити досвід застосування відповідних реформ у світі.

Учасники:

Тамара Марценюк – кандидатка соціологічних наук, доцентка кафедри соціології Національного університету «Києво-Могилянська академія», викладачка курсу «Гендер і політика».

Олена Єна – Старший менеджер програми, Жінки-лідерки, Національний Демократичний Інститут

Захар Попович – кандидат економічних наук, активіст соціалістичного об’єднання «Ліва опозиція», співавтор проекту статуту політичної партії соціальної революції, який передбачає широке використання гендерних квот.

Модераторка – Ольга Веснянка

Вхід вільний

Дискусія відбудеться в рамках феміністичної програми Центру візуальної культури, що триватиме з 3 до 19 березня

За підтримки ERSTE Stiftung, Charles Stewart Mott Foundation та Heinrich-Böll-Stiftung Ukraine
350px-ERSTE_Stiftung_Logo Mott-Logo-PMS-315-and-black BL3_RM_KIru_4C

Інформаційний партнер:
04edb8ec-4d0b-4a6a-a76a-a926435b6319

Центр візуальної культури (ЦВК) був створений у 2008 році як майданчик для співпраці між академічними, художніми та активістськими спільнотами. ЦВК є незалежною громадською організацією, що займається видавничою і виставковою діяльністю, науковими дослідженнями, проведенням публічних лекцій, дискусій і конференцій. У 2015 році Центр візуальної культури отримав нагороду Європейської культурної фундації ім. принцеси Марґріт.

Контакти:

+38063 1481204 (Назарій Совсун)
www.facebook.com/vcrc.org.ua
vcrc@vcrc.org.ua


Виставка «Материнство»

афіша_ виставки_ материнство-page-001

П’ятниця, 6 березня 2015, 18:00
Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44, 2-ий поверх)

Центр візуальної культури та «Політична критика» запрошують на відкриття виставки «Материнство», що відбудеться у п’ятницю, 6 березня, о 18:00.

Виставка «Материнство» пропонує феміністичний погляд на традиційну «функцію» жінки – народження і виховання дитини. Яким є досвід матері, прихований від публічності? Які зусилля повинна докладати жінка задля становлення і розвитку нової людини, і яка оцінка цих зусиль у суспільстві? Як тема материнства розкривається у творчості художниць, попри те, що народження дитини часто змушує відсунути творчість на другий план? Що значить для кожної жінки потенційна можливість стати матір’ю? Ці та інші питання ставлять у своїх роботах художниці з України, Польщі, Росії, Молдови, Угорщини, Австрії та Швеції.

Подаючи аналіз ролі та становища жінки-матері в суспільстві, виставка показує материнство як важку тілесну і психічну працю, без якої не було би всіх нас. Діалог з матерями – це діалог з історією власного життя, який заслуговує на те, щоби бути озвученим публічно.

Учасниці:
Оксана Брюховецька, Марина Віннік, Анна Вітт, Ксенія Гнилицька, Маша Годованная, Аліна Клєйтман, Йоанна Райковська, Емма Торсандер, Анна Фабріціус, Марта Фрей, Тетяна Фьодорова, Ельжбета Яблонська, Аліна Якубенко

Кураторка
Оксана Брюховецька

В рамках виставки відбудеться серія заходів на феміністичну тематику:

3 березня, 19:00 – Лекція Франсуази Тебо (Франція) «Жінки Європи у війні»
7 березня, 19:00 – Kінопоказ від фестивалю «86» – стрічка «Панк-співачка» режисерки Сини Андерсон
8 березня, 20:00 – Феміністична вечірка «Звуки Ж»
12 березня, 19:00 – Дискусія «Жінки, партії, квоти: як досягти гендерної рівності у політиці?»
14 березня, 17:00 – Лекція Катерини Диси «Жіноча сексуальність у 18 ст в Україні: асиметричні відповіді судової практики»
18 березня, 19:00– Презентація генденої антології «Образ. Тіло. Порядок» за участю Марії Маєрчик
19 березня, 19:00 – фільм-закриття «Архіви материнства» режисерки Ірен Люстиґ

Вхід вільний

За підтримки ERSTE Stiftung, Charles Stewart Mott Foundation та Heinrich-Böll-Stiftung Ukraine
350px-ERSTE_Stiftung_Logo Mott-Logo-PMS-315-and-black BL3_RM_KIru_4C

Партнери проекту:
Medusa_Logo IFU_LOGO 86_680x680_clean

Інформаційний партнер:
04edb8ec-4d0b-4a6a-a76a-a926435b6319

Центр візуальної культури (ЦВК) був створений у 2008 році як майданчик для співпраці між академічними, художніми та активістськими спільнотами. ЦВК є незалежною громадською організацією, що займається видавничою і виставковою діяльністю, науковими дослідженнями, проведенням публічних лекцій, дискусій і конференцій. У 2015 році Центр візуальної культури отримав нагороду Європейської культурної фундації ім. принцеси Марґріт.

Контакти:

+38096 4929600 (Наталка Нешевець)
+38063 1481204 (Назарій Совсун)
www.facebook.com/vcrc.org.ua
vcrc@vcrc.org.ua


Презентація книжки «Рефлексивна соціологія» П’єра Бурдьє та Лоїка Вакана

Brigg's_Field

Cереда, 4 березня 2015, 19:00
Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44, 2-ий поверх)

Центр візуальної культури та «Політична критика» запрошують на презентацію українського перекладу книжки «Рефлексивна соціологія» за участі Анастасії Рябчук та Ярослава Грицака, що відбудеться у середу, 4 березня, о 19:00.

«Рефлексивна соціологія» є першим в Україні вступом до наукового доробку найвидатнішого французького соціолога 20-го століття П’єра Бурдьє (1930–2002). Книжка базується на семінарі в Чиказькому університеті, організованому для ознайомлення американської аудиторії з теоретичними й методологічними принципами його досліджень. У діалозі зі своїм учнем і колегою Лоїком Ваканом Бурдьє пояснює значення своїх ключових понять, відповідає на закиди критиків і звертає особливу увагу на потребу рефлексивності та включення теорії інтелектуальної практики до ширшої теорії про суспільство.

Через аналіз наукової методології Бурдьє приходить до ряду висновків щодо політичного та емансипативного потенціалу соціальних наук та його меж, ролі інтелектуалів у відтворенні символічного насильства та інструментів боротьби з ним, розмірковує над проблемою детермінованості «вільного вибору» та можливостей розширення простору свободи.

Книжку презентуватимуть авторка перекладу Анастасія Рябчук та історик Ярослав Грицак.

Анастасія Рябчук – соціологиня, викладачка кафедри соціології НаУКМА, дослідниця на кафедрі суспільних змін Університету Йоганесбурга.

Ярослав Грицак – історик, публіцист, професор Українського Католицького Університету, головний редактор наукового річника «Україна Модерна».

Модераторка – Леся Кульчинська

Вхід вільний

Організаційний партнер – видавництво «Медуза»
Medusa_Logo

За підтримки ERSTE Foundation та Charles Stewart Mott Foundation
350px-ERSTE_Stiftung_Logo Mott-Logo-PMS-315-and-black

Інформаційний партнер:
04edb8ec-4d0b-4a6a-a76a-a926435b6319

Центр візуальної культури (ЦВК) був створений у 2008 році як майданчик для співпраці між академічними, художніми та активістськими спільнотами. ЦВК є незалежною громадською організацією, що займається видавничою і виставковою діяльністю, науковими дослідженнями, проведенням публічних лекцій, дискусій і конференцій. У 2015 році Центр візуальної культури отримав нагороду Європейської культурної фундації ім. принцеси Марґріт.

Контакти:

+38096 4929600 (Наталка Нешевець)
www.facebook.com/vcrc.org.ua
vcrc@vcrc.org.ua


Франсуаза Тебо. Жінки Європи у війні: 1914 – 1918

munitions_manufacturing_ngm-v31-p322

Вівторок, 3 березня 2015, 19:00
Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44, 2-ий поверх)

З нагоди Міжнародного жіночого дня та відзначення 100-річчя початку Першої світової війни Центр візуальної культури, Французький інститут та «Політична критика» запрошують на лекцію дослідниці жіночої історії Франсуази Тебо, що відбудеться у вівторок, 3 березня, о 19:00.

Довга і вбивча, Перша світова війна була не лише справою чоловіків. Лекторка розглядатиме хронологію і форми мобілізації жінок, випробування, яких вони зазнали (самотність, траур, бідність, сексуальне насилля), їхні патріотичні й пацифістські настрої та зобов’язання, наслідки війни для долі кожної людини і зміну ролі жінки в суспільстві. Спираючись на приклади з історії Франції, Франсуаза Тебо проводитиме численні паралелі з контекстами інших країн Західної Європи.

Франсуаза Тебо – почесна професорка новітньої історії Авіньйонського університету, наукова співробітниця Інституту гендерних досліджень Женевського університету. Співдиректорка журналу «Кліо. Жінки, гендер, історія». Спеціалістка з жіночої та гендерної історії, авторка монографій «Як писати про історію жінок і гендер» (2007), «Жінки в часи Першої світової війни» (2013), виступила редакторкою збірки «Історія жінок Заходу. Том 5, XX століття», перекладеної багатьма мовами. На даний момент працює над біографією Маргарити Тібер (1886 – 1982), докторки філологічних наук, пацифістки, феміністки, соціалістки, експертки з жіночої праці в Міжнародній організації праці.

Вхід вільний

Робоча мова – французька, з послідовним перекладом на українську

Лекція відбудеться в рамках феміністичної програми Центру візуальної культури, що триватиме з 3 до 19 березня

За підтримки ERSTE Stiftung, Charles Stewart Mott Foundation та Heinrich-Böll-Stiftung Ukraine
350px-ERSTE_Stiftung_Logo Mott-Logo-PMS-315-and-black BL3_RM_KIru_4C

Організаційний партнер:
IFU_LOGO

Інформаційний партнер:
04edb8ec-4d0b-4a6a-a76a-a926435b6319

Центр візуальної культури (ЦВК) був створений у 2008 році як майданчик для співпраці між академічними, художніми та активістськими спільнотами. ЦВК є незалежною громадською організацією, що займається видавничою і виставковою діяльністю, науковими дослідженнями, проведенням публічних лекцій, дискусій і конференцій. У 2015 році Центр візуальної культури отримав нагороду Європейської культурної фундації ім. принцеси Марґріт.

Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44, 2-ий поверх)

Контакти:

+380631481204 (Назарій Совсун)
www.facebook.com/vcrc.org.ua
vcrc@vcrc.org.ua


Надія Парфан. Міста, яких не було: історія радянської урбаністичної утопії

Арх. И. Каракис. Застройка района Оболонь

Середа, 25 лютого 2015, 19:00
Центр візуальної культури (Київ, вул. Глибочицька, 44, 2 поверх)

Центр візуальної культури та «Політична критика» запрошують на лекцію Надії Парфан «Міста, яких не було: історія радянської урбаністичної утопії», що відбудеться у середу, 25 лютого, о 19:00.

Чи можна винести урок з містобудівних теорій минулого століття? Як мріяти про ідеальний пострадянський Київ? Ця лекція – про еволюцію утопічного мислення в теоріїі та практиці радянського містопланування. Ми розглянемо радянську урбаністичну утопію в широкому контексті західної модерності – від Томаса Мора та Шарля Фур’є, до сучасного утопіста Девіда Гарві. Це допоможе нам прослідкувати еволюцію утопічних проектів радянського урбанізму – від «літаючого міста» в революційні 20-ті, до Славутича, Русанівки і типових мікрорайонів пізньорадянської епохи. Ми також розглянемо просторові трансформації цих проектів протягом останніх десятиліть і спробуємо оцінити шанси пострадянських міст на свою утопію.

Надія Парфан вивчала культурологію в Києво-Могилянській Академії та соціальну антропологію в Центральноєвропейському університеті (Будапешт). У 2012 – 2013 була стипендіаткою програми Фулбрайт і гостьовою дослідницею на факультеті урбаністики та географії в університеті Темпл, Філадельфія. Співзасновниця фестивалю кіно та урбаністики “86” у місті Славутич. Цікавиться документальним кіно, культурною інфраструктурою та повсякденними практиками городян.

Вхід вільний

Лекція відбудеться в рамках виставки «Надбудова», що триває в Центрі візуальної культури до 28 лютого

За підтримки ERSTE Foundation та Charles Stewart Mott Foundation

350px-ERSTE_Stiftung_Logo Mott-Logo-PMS-315-and-black

Виставка «Надбудова» проходить в рамках проекту Unrendered Spaces
tumblr_static_unrendered_spaces_nazva_red

http://unrenderedspaces.tumblr.com/

Партнери проекту:

86_680x680_clean
dovzhenko

Інформаційний партнер:
04edb8ec-4d0b-4a6a-a76a-a926435b6319

Центр візуальної культури (ЦВК) був створений у 2008 році як майданчик для співпраці між академічними, художніми та активістськими спільнотами. ЦВК є незалежною громадською організацією, що займається видавничою і виставковою діяльністю, науковими дослідженнями, проведенням публічних лекцій, дискусій і конференцій. У 2015 році Центр візуальної культури отримав нагороду Європейської культурної фундації ім. принцеси Марґріт.

Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44, 2-ий поверх)

Контакти:

+38096 4929600 (Наталка Нешевець)
www.facebook.com/vcrc.org.ua
vcrc@vcrc.org.ua


Пострадянська трансформація «ідеального житлового масиву»

10968734_915623911803029_454945721_o (1)

Cереда, 18 лютого 2015, 19:00
Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44, 2-ий поверх)

Центр візуальної культури та «Політична критика» запрошують на лекцію дослідника міста Ігоря Тищенка, що відбудеться у середу, 18 лютого, о 19:00.

В своїй лекції Ігор розповість про один з ключових об’єктів на виставці «Надбудова» – проект житлового масиву Виноградар. Незавершений культурний центр Виноградаря і досі вражає мешканців району своїми розмірами і нетиповими формами. Проектуючи масив на початку 1970-х, архітектор Едуард Більський розумів своє завдання як організацію естетично повноцінного житлового середовища в умовах типового житла. Створюючи штучний, «соціалістичний» житловий ландшафт на колишніх сільськогосподарських землях, поглинутих містом, він керувався ідеєю паралельного існування людини і природи (як гуманістичної опозиції панівній зі сталінських часів ідеології «підкорення»). Для цього архітектор застосовував всі можливі (ідеологічні й архітектурні) на той час засоби збереження існуючого рельєфу і флори. Зокрема, неочевидні чергування архітектурних об’ємів, активну роботу з перспективою на рівні пішохода, колористичні вирішення фасадів, авторські споруди і скульптурну пластику. Чи вдалося зробити з Виноградаря ідеальний житловий масив? Адже його ядро – величезна алея з культурним центром – так і залишилось незавершеним, хоча будівництво району розпочалось ще в 1974-му; так само не було створено рекреаційну зону біля Синього озера. До того ж, одна важлива складова будь-якого ідеального міста так і не була врахована на Виноградарі. Як саме естетично повноцінне житлове середовище змінилось за чверть століття стрімких міських трансформацій і, найголовніше, як змінились повсякденні практики його мешканців – про це поговоримо на лекції.

Ігор Тищенко – дослідник міста, аспірант НаУКМА (кафедра культурології). Працює у Центрі дослідження суспільства. Займається вивченням урбанізаційних процесів і повсякденних практик у пострадянських містах, історією радянської архітектури, моніторингом містобудівної політики в Україні. Наукові зацікавлення – антропологія міста, міська повсякденність і місцеві спільноти, радянський кінематограф, історія радянської архітектури і містобудування.

Вхід вільний

Лекція відбудеться в рамках виставки «Надбудова», що триває в Центрі візуальної культури до 28 лютого

За підтримки ERSTE Foundation та Charles Stewart Mott Foundation

350px-ERSTE_Stiftung_Logo Mott-Logo-PMS-315-and-black

Виставка «Надбудова» проходить в рамках проекту Unrendered Spaces
tumblr_static_unrendered_spaces_nazva_red

http://unrenderedspaces.tumblr.com/

Партнер проекту:
dovzhenko

Інформаційний партнер:
04edb8ec-4d0b-4a6a-a76a-a926435b6319

Центр візуальної культури (ЦВК) був створений у 2008 році як майданчик для співпраці між академічними, художніми та активістськими спільнотами. ЦВК є незалежною громадською організацією, що займається видавничою і виставковою діяльністю, науковими дослідженнями, проведенням публічних лекцій, дискусій і конференцій. У 2015 році Центр візуальної культури отримав нагороду Європейської культурної фундації ім. принцеси Марґріт.

Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44, 2-ий поверх)

Контакти:

+38096 4929600 (Наталка Нешевець)
www.facebook.com/vcrc.org.ua
vcrc@vcrc.org.ua


Зустріч з Георгом Шоллхаммером

10959791_10152561135461898_3288144681446988928_n

Неділя, 8 лютого 2015, 19:00
Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44, 2-ий поверх)

Центр візуальної культури та «Політична критика» запрошують на зустріч із австрійським куратором Георгом Шоллхаммером, що відбудеться у неділю, 8 лютого, о 19:00 в рамках виставки «Надбудова».

Георг Шолхамер розповість про довготривалий міжнародний дослідницький проект «Локальні модерності», започаткований 2002 року, що присвячений архітектурі та містобудуванню радянського модернізму, їх соціальним та ідеологічним витокам. Стереотипному упередженню щодо радянського урбанізму цей проект протиставляє дослідження підходу до містобудування, глибоко вкоріненого в проекті нового соціалістичного суспільства. За словами Георга, цей континент архітектури, позначеної внутрішніми конфліктами, наповнений справжніми шедеврами, які ще мають бути відкриті та достойно оцінені.

В центрі уваги дослідницького проекту – парадоксальна природа радянського урбанізму: нездоланна суперечність між прогресивною ідеологією спільного публічного простору та комунальною організацією міста, з одного боку, та уявним простором влади і реальним простором радянського повсякденного життя, з іншого. Саме ця суперечність, на думку авторів проекту, зробила свій внесок, зокрема, і в розпад Радянського Союзу.

«Локальні модерності» не є завершеним проектом – це дослідження, що триває. Першими майданчиками проекту були Відень, Стамбул та Сан-Паулу. Георг Шоллхаммер розповість про результати пошуків на сьогоднішній день та плани на наступні роки.

Георг Шоллхаммер – видавець, автор та куратор з Відня. Працював над такими культурними проектами, як Documenta, Manifesta, Transits, був ініціатором та учасником багатьох неінституціоналізованих мистецьких ініціатив протягом останніх 15 років. Разом з Хедвіг Заксенхубер є кураторами Arsenale 2015.

Вхід вільний

Лекція відбудеться в рамках виставки «Надбудова», що триває в Центрі візуальної культури до 28 лютого

За підтримки ERSTE Foundation та Charles Stewart Mott Foundation

350px-ERSTE_Stiftung_Logo Mott-Logo-PMS-315-and-black

Виставка «Надбудова» проходить в рамках проекту Unrendered Spaces
tumblr_static_unrendered_spaces_nazva_red

http://unrenderedspaces.tumblr.com/

Партнер проекту:
dovzhenko

Інформаційний партнер:
04edb8ec-4d0b-4a6a-a76a-a926435b6319

Центр візуальної культури (ЦВК) був створений у 2008 році як майданчик для співпраці між академічними, художніми та активістськими спільнотами. ЦВК є незалежною громадською організацією, що займається видавничою і виставковою діяльністю, науковими дослідженнями, проведенням публічних лекцій, дискусій і конференцій. У 2015 році Центр візуальної культури отримав нагороду Європейської культурної фундації ім. принцеси Марґріт.

Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44, 2-ий поверх)

Контакти:

+38096 4929600 (Наталка Нешевець)
www.facebook.com/vcrc.org.ua
vcrc@vcrc.org.ua


Ольга Папаш. Іронія долі архітектури в кіно СРСР

7 служебный роман 3

Cереда, 11 лютого 2015, 19:00
Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44, 2-ий поверх)

Центр візуальної культури та «Політична критика» запрошують на лекцію культуролога Ольги Папаш, що відбудеться у середу, 11 лютого, о 19:00.

У 1960–1970-х роках по всьому Радянському Союзу спостерігався справжній бум житлового будівництва. Цей період повязують з безпрецедентним доти поширенням типової архітектури, тобто серійної забудови відповідно до масових проектів. До найвідоміших типових будинків належать, зокрема, горезвісні «хрущовки». Значною мірою типова забудова визначила архітектурний портрет доби, зокрема, у кіно, а особливо наше ретроспективне його сприйняття, відтінивши ті чи інші індивідуальні досягнення радянських архітекторів. При цьому, протягом якихось двох десятиліть масове сприйняття типової архітектури разюче змінилося, пройшовши шлях від захвату до зневаги. Про репрезентацію цього, без перебільшення, епохального для простих людей зсуву на прикладах знакових і, навпаки, маловідомих фільмів періоду, а також про трансформацію відповідних репрезентативних кіностратегій ближче до кінця 1970-х розповість у своїй лекції Ольга Папаш.

Ольга Папаш – культуролог, кінознавець, публіцистка, перекладачка. Магістр культурології Києво-Могилянської академії. В ході дисертаційного дослідження аналізувала стратегії репрезентації колективної травми в кінематографі. Протягом двох років працювала кінознавцем в Національному центрі Олександра Довженка, де досліджувала український радянський кінематограф 1920–1980-х рр. Авторка кінознавчих та мистецтвознавчих статей у різних виданнях, належить до редколегії українського видання часопису «Політична критика».

Вхід вільний

Лекція відбудеться в рамках виставки «Надбудова», що триває в Центрі візуальної культури до 28 лютого

За підтримки ERSTE Foundation та Charles Stewart Mott Foundation

350px-ERSTE_Stiftung_Logo Mott-Logo-PMS-315-and-black

Виставка «Надбудова» проходить в рамках проекту Unrendered Spaces
tumblr_static_unrendered_spaces_nazva_red

http://unrenderedspaces.tumblr.com/

Партнер проекту:
dovzhenko

Інформаційний партнер:
04edb8ec-4d0b-4a6a-a76a-a926435b6319

Центр візуальної культури (ЦВК) був створений у 2008 році як майданчик для співпраці між академічними, художніми та активістськими спільнотами. ЦВК є незалежною громадською організацією, що займається видавничою і виставковою діяльністю, науковими дослідженнями, проведенням публічних лекцій, дискусій і конференцій. У 2015 році Центр візуальної культури отримав нагороду Європейської культурної фундації ім. принцеси Марґріт.

Центр візуальної культури (вул. Глибочицька, 44, 2-ий поверх)

Контакти:

+38096 4929600 (Наталка Нешевець)
www.facebook.com/vcrc.org.ua
vcrc@vcrc.org.ua